Hvilken alder til hvilke bæredimser/stillinger - Side 4 - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Hvordan bruges slyngen?
Glemt adgangskode? Tilmeld

Hvordan bruges slyngen? Gode råd, tips og tricks.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 16-06-13, 20:29   #46
KatarinaD
KatarinaD YAY! I did it!
Jeg betaler husleje her!

KatarinaDs avatar

Tilmeldingsdato: 20/08-10
Geografisk placering: Vindum ved Bjerringbro
Tak givet gange: 15,366
Takket 9,918 gange i 3,125 indlæg
iTrader: 3 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af HCallesen Vis indlæg
Jeg har lidt svært at finde ud af at få min nyfødte dreng til at ligge godt i ringeslyngen (KS). Har I nogle fif eller fx billeder til inspiration? Det er mest hans hoved, jeg ikke synes, får støtte nok, når jeg prøver at have ham liggende i den...
Nu var Gustav lidt ældre end din lille dreng inden jeg forsøgte med rs, men ikke meget...

Vuggestilling fungerede aldrig for hverken ham eller mig. Jeg oplevede det samme med manglende støtte til hovedet.
Til gengæld virkede t2t nærmest instinktivt for os. Og den stilling kan jo bruges fra nyfødt... Jeg mindes dog at jeg lige havde en svagt støttende hånd på hans hoved hvis han ikke lå og sov ind mod mig...

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

"Det er helt umuligt" sagde tvivlen. "Og ganske farligt" sagde frygten. "Og helt unødvendigt" sagde fornuften. "Gør det alligevel!" hviskede hjertet
KatarinaD er offline   Besvar med citat
Ulæste 16-06-13, 21:48   #47
Tøsemor
Tøsemor er lidt anonym for tiden.
S1Y (N(g)) = L

Forhandler

Administrator

Tøsemors avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Tak givet gange: 1,429
Takket 8,412 gange i 3,918 indlæg
iTrader: 19 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af HCallesen Vis indlæg
Jeg har lidt svært at finde ud af at få min nyfødte dreng til at ligge godt i ringeslyngen (KS). Har I nogle fif eller fx billeder til inspiration? Det er mest hans hoved, jeg ikke synes, får støtte nok, når jeg prøver at have ham liggende i den...
Hvis du kigger på min avatar, så kan du se Sofia ligge i ammestilling med hovedet godt støttet
Tøsemor er offline   Besvar med citat
Ulæste 28-06-14, 20:14   #48
SH_Lyngby
SH_Lyngby har ikke brugt den nye funktion...
Guldslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/04-13
Tak givet gange: 969
Takket 383 gange i 274 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Hej!
Her er spørgsmål fra veninde som er begyndt at bære sin nyfødte:
Manduca: er det okay at baby har benene i hver sin retning? Det jo nærmest i split for at de kan nå ud til siderne.
RS:hvordan bærer man t2t i denne? Baby ligger lidt for trykket sammen i den i vuggestilling, så den er lagt på hylden indtil videre..
SH_Lyngby er offline   Besvar med citat
Ulæste 29-06-14, 00:50   #49
Uhrenholt
Uhrenholt Nogle kvinder samler på sko, og så er vi nogle der samler på lækkert stof i lange baner...
Papirslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 31/10-13
Geografisk placering: Aarhus
Tak givet gange: 46
Takket 23 gange i 17 indlæg
iTrader: 1 / 100%
Jeg er enig med Amalies. Det er helt ok at bære T2T med nyfødt i både strækvikle og fastvikle, den skal jo bare støtte godt nok også nakken. Og indtil baby naturligt begynder at folde benene mere ud skal de bare op i frøstilling. Ligesom at baby fra fødslen også kan sidde op i ringslyngen - der er flere der mener, at vuggestilling generelt er no go (jf slyngeskolen) og min personlige erfaring er, at min datter aldrig har kunnet lide at ligge ned i fx ringslynge. Men måske er det et spørgsmål om religion. Mange instruktionshæfter viser også bæring med baby fremadvendt - der er mange argumenter for at det ikke er godt (ryggen bør være som et c, knæ højere end numse, baby har brug for at kunne se mors/bærers ansigt, da de oplever verden herigennem osv.)
Uhrenholt er offline   Besvar med citat
Ulæste 08-07-14, 13:36   #50
REbek
REbek har ikke brugt den nye funktion...
Kobberslyngel

REbeks avatar

Tilmeldingsdato: 23/06-14
Geografisk placering: Sønderjylland
Tak givet gange: 279
Takket 181 gange i 93 indlæg
iTrader: 0 / 0%
Jeg har båret min datter i sv. Det var kun de første 4 til 5 uger hun fandt sig i at blive pakket sammen i den i vuggestilling. Derefter har hun altid siddet T2T med fødderne ude, da hun blev helt hys hver gang jeg forsøgte at få hende i i frøstilling.
Håber ikke det lille pus har taget skade

Hun sover stadig næsten kun på mig, og gerne nogle rigtig lange lure (3 til 5 timer.) tjekker at numsen er lavere end knæene og ellers har jeg brugt den ene hånd som hovedstøtte, da hun ikke vil have hovedet ind under stoffet!
Det giver mig så kun 1 hånd fri, men det er meget bedre end at sidde i sofaen Men må nok indrømme at jeg efter at have bevæget mig rundt med hende siddende der i så mange timer trænger til en pause.

Nu er hun 3 mdr og holder hovedet flot selv, faktisk også det første lange stykke tid hun sover, men derfor har jeg stadig den ene hånd på hovedet.

RS har kun virket 1 gang i vuggestilling(da vi fik det vist) ellers har jeg desværre ikke held med at få hende i mens hun er vågen. Dog kan jeg lirke den på når hun er faldet i søvn på min arm. Så kan jeg bære hende rundt i den mens hun sover. Igen er jeg nødt til at støtte hovedet. Bare stoffet kommer halvvejs op på baghovedet vågner hun og bliver hys.

Vi har haft lånt en FV og den fungerede også fint T2T med fødderne ude. Sådan en skal jeg så bare lige have fat i selv, så er vi kørende igen

Både SV og FV har været et hit her når der skal handles mm. Så kan hun sidde og kigge til hun bliver træt og så putter hun sig bare.
REbek er offline   Besvar med citat
Ulæste 14-08-14, 17:11   #51
vinterbarn-forårsmor
vinterbarn-forårsmor med tumling
Papirslyngel

vinterbarn-forårsmors avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-14
Tak givet gange: 19
Takket 28 gange i 10 indlæg
Et spørgsmål ang. Manduca bæreselen som jeg bruger til min snart 3-måneders dreng. Hvornår holdt i op med at bruger inderstykket til de små? Jeg havde ham stadig i den i dag, men hvordan vurderede i om babyens størrelse var passende til at være udenfor "spædbarns-inderstykket"?
Venlig hilsen
vinterbarn-forårsmor er offline   Besvar med citat
Ulæste 15-08-14, 07:36   #52
Anine
Anine nyder at være hjemmegående husmus
Papirslyngel

Anines avatar

Tilmeldingsdato: 25/04-10
Geografisk placering: Nørresundby
Tak givet gange: 3
Takket 92 gange i 6 indlæg
Til SH_Lyngby:
Et meget forsinket svar; det er ok at babys ben er så meget vendt 'udad' i Manduca. Din veninde skal bruge babyindsatsen i Manducaen (hvis baby er helt ny) og folde benene ind under numsen i frøstilling. Når de helt små sover på ryggen ligger benene også foldet helt ud til hver side, så stillingen er naturlig, selvom det virker voldsomt.

Til Vinterbarn-Forårsmor:
Jeg mener, at jeg holdt op med at bruge babyindsatsen, da mine var en 3-4 mdr. Jeg havde ved min første (det er nu 4 år siden) læst herinde at baby først måtte sidde t2t (altså siddende som i manduca med benene ude) når de var 4 mdr, men det er blevet lavet om siden da.
Jeg tror roligt, at du kan lave babys ben være ude, når denne er 3 mdr. Om ikke andet så kan man vel altid sige, at når indsatsen begynder at stramme om lårene, er det på tide at undlade den
SH_Lyngby (27-08-14), vinterbarn-forårsmor (15-08-14)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande