Tips om valg af bæredims - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > Hvordan bruges slyngen?
Glemt adgangskode? Tilmeld

Hvordan bruges slyngen? Gode råd, tips og tricks.

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 29-01-08, 02:43   #1
hejlouise
hejlouise er træt.
Sorte Slyngel

hejlouises avatar

Tilmeldingsdato: 06/05-06
Geografisk placering: Jægerspris
Tak givet gange: 303
Takket 2,014 gange i 578 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Tips om valg af bæredims

Her kan I skrive tips om hvad man skal være opmærksom på, når man vælger en bæredims - størrelse, materiale, tykkelse, længde af stropper, bredde af panel....
Ulæste 29-01-08, 21:54   #2
dizzdk
dizzdk er serviceminded
Søde Mrs. Lise

dizzdks avatar

Tilmeldingsdato: 14/05-07
Geografisk placering: Hadsten/Århus
Tak givet gange: 119
Takket 1,256 gange i 412 indlæg
iTrader: 4 / 100%
OK, en mei tai erfaring som slynge-begynder kommer her...

Jeg stiftede første gang bekendskab med slynger da Freya var lige knap et år. Jeg havde overanstrengt mine håndled og skulle bruge noget aflastende når 10 kg barn, skoletaske og eventuelle indkøb skulle slæbes op på anden sal...
En veninde anbefalede en mei tai og jeg vidste godt, hvad sådan een var, men kendte ingen mærker, typer, størrelser osv.
Så da jeg skulle finde én, og hurtigt, endte jeg med at købe en Babyhawk Toddler hos Sneglehuset. Den var lidt billigere end de dansk-producerede og der var ingen ventetid eller 'kapløb' om at købe sådan een, og jeg havde jo ondt i hænderne, så jeg havde travlt.

Nu, hvor jeg er Babyhawk-ejer og også har en Grisefant mei tai vil jeg stadig anbefale en babyhawk til slyngebegyndere frem for de blødere varianter som GF og Kleinsmekker.
Babyhawken er nemlig, efter min mening lettere at håndtere for en fumlefingret nybegynder. Stoffet er kraftigt lærred (eller noget der ligner) og er derfor relativt stift, hvilket gør slyngen mindre levende at håndtere... Hovedstøtten er polstret og skal ikke foldes op eller indstilles, men støtter barnets hoved automatisk...
Prisen synes jeg også er et incitament for en nybegynder, da Babyhawk er et par hundrede kroner billigere. Man ved jo ikke om en slynge er en god investering før man har prøvet det nogen gange, så den lidt lavere pris virkede (på mig i hvert fald) lidt mindre afskrækkende for at forsøge sig udi slyngeriet.

Nu, hvor jeg har fået en masse erfaring i at bruge mei tai, podeagi og ringslynge, er jeg rigtig, rigtig glad for min bløde og smukke Grisefanten MT. De længere, bredere og blødere stropper er for mig bare en fordel, nu jeg har fået taget, og når først mit barn sidder rigtigt, behøver jeg ikke justere på slyngen i lang tid.

Men når nogen spørger om de må prøve en mei tai, låner jeg dem min Babyhawk! Så går det nemlig ikke helt galt!

Og mine håndled fik det meget bedre på meget kort tid!

Freya, Babyhawk og mig på vores første slyngetur... (T2T)
Følgende brugere siger tak til dizzdk for dette brugbare indlæg:
apfelsine (12-07-14)
Ulæste 30-01-08, 00:10   #3
Katrine
Katrine kender ikke Hubert von G
Wienetta Hausfrau

Katrines avatar

Tilmeldingsdato: 19/03-07
Geografisk placering: Amager
Tak givet gange: 58
Takket 345 gange i 169 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Mit bedste tip er selv at prøve sig frem. Selvom man kan få en masse ud af andres anbefalinger, er det bare så individuelt, hvad man selv synes om at bruge. Noget der umiddelbart virker svært, kan vise sig at være det bedste valg på længere sigt. En bæredims der ser fantastisk ud, kan vise sig at være en, du ikke har gavn af i virkeligheden. Prøv, lån og mærk dig frem.
Ulæste 30-01-08, 08:30   #4
immer
immer har ikke brugt den nye funktion...
Immer tragen

immers avatar

Tilmeldingsdato: 15/01-07
Geografisk placering: Thisted
Tak givet gange: 65
Takket 383 gange i 193 indlæg
iTrader: 57 / 100%
ja enig med Katrine

Jeg syns det er en rigtig god ide at skrive sig op til at låne bæredimser fra slyngeteket så man kan få prøvet nogle forskellige.

For mit eget vedkomne syns jeg bare at jeg skal have mindst en af hver bæredims fordi jeg bruger dem på forskellige tidspunkter til forskellige formål.
immer er offline   Besvar med citat
Ulæste 31-01-08, 01:33   #5
Linus' mor
Linus' mor s drøm blev opfyldt
Salatslyng(l)en

No Avatar

Tilmeldingsdato: 30/07-07
Geografisk placering: København N
Tak givet gange: 2,857
Takket 3,382 gange i 1,384 indlæg
iTrader: 2 / 100%
Citat:
Oprindeligt skrevet af dizzdk Vis indlæg
OK, en mei tai erfaring som slynge-begynder kommer her...

Jeg stiftede første gang bekendskab med slynger da Freya var lige knap et år. Jeg havde overanstrengt mine håndled og skulle bruge noget aflastende når 10 kg barn, skoletaske og eventuelle indkøb skulle slæbes op på anden sal...
En veninde anbefalede en mei tai og jeg vidste godt, hvad sådan een var, men kendte ingen mærker, typer, størrelser osv.
Så da jeg skulle finde én, og hurtigt, endte jeg med at købe en Babyhawk Toddler hos Sneglehuset. Den var lidt billigere end de dansk-producerede og der var ingen ventetid eller 'kapløb' om at købe sådan een, og jeg havde jo ondt i hænderne, så jeg havde travlt.

Nu, hvor jeg er Babyhawk-ejer og også har en Grisefant mei tai vil jeg stadig anbefale en babyhawk til slyngebegyndere frem for de blødere varianter som GF og Kleinsmekker.
Babyhawken er nemlig, efter min mening lettere at håndtere for en fumlefingret nybegynder. Stoffet er kraftigt lærred (eller noget der ligner) og er derfor relativt stift, hvilket gør slyngen mindre levende at håndtere... Hovedstøtten er polstret og skal ikke foldes op eller indstilles, men støtter barnets hoved automatisk...
Prisen synes jeg også er et incitament for en nybegynder, da Babyhawk er et par hundrede kroner billigere. Man ved jo ikke om en slynge er en god investering før man har prøvet det nogen gange, så den lidt lavere pris virkede (på mig i hvert fald) lidt mindre afskrækkende for at forsøge sig udi slyngeriet.

Nu, hvor jeg har fået en masse erfaring i at bruge mei tai, podeagi og ringslynge, er jeg rigtig, rigtig glad for min bløde og smukke Grisefanten MT. De længere, bredere og blødere stropper er for mig bare en fordel, nu jeg har fået taget, og når først mit barn sidder rigtigt, behøver jeg ikke justere på slyngen i lang tid.

Men når nogen spørger om de må prøve en mei tai, låner jeg dem min Babyhawk! Så går det nemlig ikke helt galt!

Og mine håndled fik det meget bedre på meget kort tid!

Freya, Babyhawk og mig på vores første slyngetur... (T2T)
Det er jo lige til februar-konkurrencen!
Ulæste 04-02-14, 13:02   #6
oOAKOo
oOAKOo :D
Kobberslyngel

No Avatar

Tilmeldingsdato: 27/01-14
Geografisk placering: Nordjylland
Tak givet gange: 176
Takket 204 gange i 45 indlæg
iTrader: 1 / 100%
hmm.. det var da godt nok længe siden denne tråd er blevet brugt.. er der ikke nogle der ligger inde med et par gode tips til os der er helt grønne endnu?

oOAKOo er offline   Besvar med citat
Følgende brugere siger tak til oOAKOo for dette brugbare indlæg:
Alma (14-10-14)
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande