Hjælp søges til slynge-nybegynder i Hellerup - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > HJÆLP - søges og gives > Sjælland
Glemt adgangskode? Tilmeld

Sjælland Søg og/eller find en hjælpsom bruger på Sjælland

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 07-04-08, 15:02   #1
Anne-Mette
Anne-Mette har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Hjælp søges til slynge-nybegynder i Hellerup

Hejsa

Jeg er helt ny på dette forum - og desuden helt nybegynder mht. brug af slynge.

Jeg har lige før fødslen af mit andet barn (Ella 17/3-08), der i dag er tre uger, investeret i en superlækker slynge. Jeg vil rigtigt gerne i gang med at bruge den (allerhelst for en uge siden ), da jeg hver dag står i mange situationer (særligt når storebror også er hjemme), hvor den ville være en livredder for, at begge børn kunne få deres behov tilgodeset.

MEN selvom jeg har tjekket diverse brugsvejledninger på nettet ud, så syntes jeg det er svært at komme ordentligt i gang med den. Jeg er usikker på, om den lille ligger rigtigt i den - hun virker ikke altid specielt tilfreds med den - så jeg har virkelig brug for noget hjælp fra en/flere erfarne slyngebrugere. Er der nogen, der ved, om der fx er et møde i nærheden af mig, hvor jeg kunne hægte mig på og få nogle gode input og professionelle øjne på mine slyngeforsøg ?

Mange hilsner

Anne-Mette
  Besvar med citat
Ulæste 07-04-08, 18:17   #2
Dana
Dana læser med
Vikleentusiast

Danas avatar

Tilmeldingsdato: 16/05-06
Geografisk placering: værløse
Tak givet gange: 8,283
Takket 7,329 gange i 2,675 indlæg
iTrader: 40 / 100%
Send en besked via MSN til Dana
Bumper den lige op, jeg har ikke selv den store erfaring med de helt spæde.
Hvad er det for en slynge du har og har du mulighed for evt at tage til københaven, for så er der helt sikkert nogen der kan vise dig det
Ulæste 07-04-08, 18:36   #3
Heidi
Heidi ::: Silas er startet i skole. Men kan stadig ikke læse......
WBHBV

Heidis avatar

Tilmeldingsdato: 03/05-06
Tak givet gange: 6
Takket 282 gange i 59 indlæg
iTrader: 4 / 100%
Send en besked via MSN til Heidi
Citat:
Oprindeligt skrevet af Anne-Mette Vis indlæg
Er der nogen, der ved, om der fx er et møde i nærheden af mig, hvor jeg kunne hægte mig på og få nogle gode input og professionelle øjne på mine slyngeforsøg ?
Hvis du har tid og lyst, så er vi et par stykker der mødes på Fisketorvet torsdag i næste uge (d. 17.) - kig evt. i "Skal vi mødes? => Sjælland.....". Jeg vil i hvert tilfælde gerne prøve at hjælpe dig godt igang med slyngen og så kan du evt. prøve en vikle.
Heidi er offline   Besvar med citat
Ulæste 08-04-08, 21:34   #4
Mango
Mango har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Jeg bor også i Hellerup og kan godt kigge forbi og prøve at hjælpe dig. Jeg er ikke ekspert i slynger og nyfødte, men jeg kan godt give dig lidt tips og i øvrigt hjælpe dig med at vurdere, om det ser rigtigt ud og sådan.

Send mig en PB, hvis du er interesseret - det er ikke altid, jeg lige får kigget indenfor her.
  Besvar med citat
Ulæste 14-04-08, 17:52   #5
Anne-Mette
Gæst

No Avatar

Hejsa

Tusind tak for svarene - og undskyld, at jeg ikke har svaret tilbage før. Der har lige været lidt kaos og sygdom herhjemme i mellemtiden :-).

Jeg ville rigtigt gerne have mødtes med jer på torsdag, men er desværre allerede booket helt op den dag. Jeg prøver at få en aftale op med Mango (skriver direkte til hende) herude af en dag i næste uge, men hvis jeg får brug for yderligere hjælp, så vil jeg gerne hægte mig på en anden dag. Er der et sted på dette forum, hvor der bliver skrevet om disse møder??

Ha´ et godt møde :-)

Mange hilsner
Anne-Mette
  Besvar med citat
Ulæste 14-04-08, 18:02   #6
misja
misja savner at være på barsel med skønne Emilie
buksetissegrinende krea-slyngel

misjas avatar

Tilmeldingsdato: 21/09-07
Geografisk placering: Århus
Tak givet gange: 0
Takket 2 gange i 2 indlæg
iTrader: 10 / 100%
Du kan se her /forum/forumdisp...aysprune=&f=18 hvornår der er møder de forskellige steder. Hvad er det for en slynge du har? Kan måske lige linke til et par steder med nogle instruktioner hvis jeg ved hvilken slynge det er?
Ulæste 14-04-08, 21:41   #7
Anne-Mette
Gæst

No Avatar

Perfekt - tak for linket til slyngemøderne.

Jeg har en Kleinsmekker ringslynge, som jeg bliver så glad af at se på :-). Jeg har brugt den lidt, men slet ikke så meget som jeg gerne ville. Det kan godt være, at det bare er øvelse, der skal til, men ville være rart med flere links til infosteder på nettet. Prøver også at kontakte Mango, så vi måske kan mødes i næste uge, så jeg kan få lidt fif
  Besvar med citat
Besvar

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande