Akut slynge og viklehjælp - Frederiksberg/Kbh - Slyngebarn
Slyngebarn.dk

Gå tilbage   Slyngebarn > Slyngesnak og slyngehjælp > HJÆLP - søges og gives > Sjælland
Glemt adgangskode? Tilmeld

Sjælland Søg og/eller find en hjælpsom bruger på Sjælland

Besvar
Trådværktøjer Visningstilstande
Ulæste 24-07-08, 15:23   #1
Carl-Otto
Carl-Otto har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

Question Akut slynge og viklehjælp - Frederiksberg/Kbh

Jeg har en strækvikle, som jeg har brugt til min datter, Tinke på 14 uger, da hun var nyfødt. Det gik fint med vuggestillingen. Nu er hun så stor, at jeg gerne vil have hende i mave-til-mave-stilling - men når jeg prøver efter diverse billed- og videoanvisninger fra nettet, ender det sjældent med at føles godt.

Jeg har også en hjemmesyet ringslynge, som jeg er begyndt at bruge til hende. Viklen er nemlig lidt vel varm for mig, når det er +25 grader udenfor. Jeg har haft Tinke i ammestillingen, og selvom jeg har prøvet af flere omgange, så føles det bare ikke helt godt. Jeg har også prøvet at sætte hende lidt mere op, og synes at det er svært at finde en god position for os begge.

Jeg er i tvivl om, hvor hendes arme skal være. Jeg synes også at det er svært at sørge for, at hendes hovede ikke falder for meget bagover. Synes i det hele taget at det ser lidt akavet ud, når hun ligger i den. Måske har dette noget at gøre med, at jeg har en _meget_ stor barm? Hun brokker sig en gang imellem, når hun er i slyngen, men jeg har også oplevet, at hun er faldet i søvn, så helt slemt kan det ikke føles

Lige nu bruger jeg kun ringslyngen til at transportere Tinke fra lejligheden ned i bilen (giver frie hænder til at holde storesøster i hånden og til at have en taske eller to med) .. men jeg vil jo gerne bruge den i længere tid.

SÅ .. er der mon nogen, som har lyst og tid til at hjælpe mig med et lille ringslyngekursus? Og evt. også med strækviklen?

Jeg bor på Frederiksberg - bus til døren, metro 10 minutters gang væk, og byder på kaffe & hjemmebag, men kommer også gerne hjem til dig, hvis du foretrækker .. hvis der er nogen, der vil hjælpe mig. Det skal helst være i næste uge, så jeg er slyngeklar til ferie i det jyske

Mange hilsener fra Charlotte
  Besvar med citat
Ulæste 24-07-08, 15:25   #2
hejlouise
hejlouise er træt.
Sorte Slyngel

hejlouises avatar

Tilmeldingsdato: 06/05-06
Geografisk placering: Jægerspris
Tak givet gange: 303
Takket 2,014 gange i 578 indlæg
iTrader: 11 / 100%
Hej Charlotte,

Der er slyngemøde i Vanløse d. 30 - var det noget? Der er al tænkelig hjælp

Læs mere her: /forum/showthrea...048#post543048
Ulæste 24-07-08, 15:50   #3
Carl-Otto
Carl-Otto har ikke brugt den nye funktion... Edit
Gæst

No Avatar

God idé - jeg vil fluks melde mig til Tak for tippet!
  Besvar med citat
Besvar

Tags
hjælp, instruktion, ringslynge, vikle

Aktuelt aktive brugere, der læser denne tråd: 1 (0 medlemmer og 1 gæster)

Trådværktøjer
Visningstilstande